2006/08/23

Νέος ΚΟΚ (2) - Ηρθε η ώρα της αυτοδικίας

Ωραία! Φαίνεται οτι υπάρχουν αρκετοί που συμφωνούν, αλλά δεν βλέπουν λύση. Γιατί αν τηρήσεις τον νόμο είσαι μειονότητα και αισθάνεσαι μαλάκας!

Οπότε θέλεις κάτι για επιβράβευση. Και προτείνω κάτι.

ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΚΙΑ.

Οπου δεν υπάρχει ευνομία αναπτύσσεται η αυτοδικία. Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο. Και εδώ δεν υπάρχει.

Οι περισσότεροι οδηγοί επειδή θεωρούν οτι τους φταίει η πολιτεία αυτοδικούν και το κάνουν εις βάρος τυχαίων ομάδων. Για παράδειγμα των πεζών.

Πώς αντιδρούν οι πεζοί. Στην καλύτερη περίπτωση βρίζοντας. Στην χειρότερη έχουν αποδεχτεί την μοίρα τους. Αυτό μπορεί να αλλάξει.

Και ιδού!

Παρκάρεις νόμιμα αλλά είσαι 1 km μακρυά από την δουλειά σου. Κανένα πρόβλημα. Μπορείς να απολαύσεις 1 τέταρτο περπάτημα. Μπορείς να σκέφτεσαι την χοληστερίνη σου που μειώνεται περπατώντας και να αισθάνεσαι τυχερός. Μπορείς να χαίρεσαι με τα κιλά που χάνεις. Μπορείς να χαίρεσαι με τα λεφτά που γλυτώνεις από το γυμναστήριο. Μπορείς να γνωρίσεις όλη την περιοχή καλημερίζοντας τις κυρίες στις αυλές. Μπορείς να σκέφτεσαι οτι οταν γενικευτεί αυτή η συμπεριφορά θα κεδίσεις όλα τα χαμένα τέταρτα.

Δεν φτάνουν αυτά για να μην αισθάνεσαι μαλάκας;

ΑΥΤΟΔΙΚΗΣΕ.

Στο 1 km θα συναντήσεις εκατοντάδες αυτοκίνητα στο πεζοδρόμιο. Μην βρίζεις απλώς. Βανδάλισέ τα! Σπάσε ένα καθρέφτη! Ξύσε λίγη μπογιά! Η πατάτα στην εξάτμιση είναι επίσης καλή ιδέα όταν γυρνάς από την λαϊκή. Αν δεν σε βλέπει κανένας σπάσε ένα παράθυρο ή κάψε ένα από αυτά. Είναι σίγουρο οτι θα βγάλεις το άχτι σου. Μην αισθάνεσαι ένοχος. Απλά ανταποδίδεις την αυτοδικία (και την αδικία). Αν έχεις ενδοιασμούς δάλεξε αυτούς που ξεχωρίζουν για τη γαϊδουριά τους, που πιάνουν για παράδειγμα όλο το πεζοδρόμιο, ενώ άλλοι τα καταφέρνουν αφήνοντας χώρο για τους πεζούς. Αν σε δούν απλά τρέξε. Δεν θα σε πιάσει κανένας. Η ΕΛ.ΑΣ. κάνει λευκή απεργία εδώ και 25 χρόνια.

Κάντο και θα με θυμηθείς. Θα φτάνεις στη δουλειά σου ξεκούραστος, ήρεμος, πλήρης συναισθηματικά και με αίσθημα δικαίωσης.

Μη φοβάσαι οτι έτσι θα αυξηθεί η βαρβαρότητα. Είμαστε ήδη στον πάτο. Το πολύ πολύ να κρίνει η πολιτεία οτι δεν την συμφέρει πλέον να κάνει τα στραβά μάτια και να πάρει καμιά απόφαση.

ΥΓ. Greg, το πρόβλημα που βάζεις με τις λεωφορειολωρίδες είναι πιό δύσκολο γιατί αναφέρεσαι σε κινητούς στόχους και μάλλιστα μέσα στην πόλη. Αν ήταν στην εξοχή θα μπορούσαμε να μιλάμε για highway shooting. Σκέψου όμως οτι αν λυθεί το πρόβλημα με το παρκάρισμα, θα ζούμε ουσιαστικά σε άλλη χώρα. Εν τω μεταξύ βέβαια μιά συμμορία μηχανόβιων δεν ακούγεται κακή ιδέα...

2006/08/22

Νεος ΚΟΚ ή Πεθαίνοντας καθ' οδόν

Το υπουργείο συγκοινωνιών ανακοίνωσε τις διατάξεις του νεου ΚΟΚ. Πρόθεσή τους είναι λέει να μειωθούν τα ατυχήματα και δή τα θανατηφόρα, οπότε ανακοίνωσαν αυξήσεις στα πρόστιμα που φτάνουν το 700% για μία σειρά αδικημάτων. Κοροϊδεύουν βέβαια τον κόσμο για μία ακόμη φορά και νομοθετούν με εισπρακτική λογική και βάσει του πολιτικού κοστους.

Για να δούμε λοιπόν ποιά είναι τα πιό θανατηφόρα παραπτώματα και αν η πολιτεία τα τιμωρεί αναλόγως.

Το πρώτο το ανέδειξε η τροχαία με την στατιστική που δημοσίευσε μόλις πριν μία εβδομάδα. Ένα στα δύο θανατηφόρα ατυχήματα το καλοκαίρι που μας πέρασε οφείλεται σε χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια της οδήγησης. Τί έκανε η πολιτεία; Τιμώρησε την παράβαση με αύξηση του προστίμου περί το 20%. Ούτε τον πληθωρισμό δεν έχει καλύψει.

Η αδυναμία της πολιτείας είναι προφανής.

Ο έλληνας θεωρεί δικαίωμά του να μιλάει στο κινητό την ώρα που οδηγεί. Για να αλλάξεις αυτή την νοοτροπία θα έρθεις σε σύγκρουση με το σύνολο σχεδόν των οδηγών (με τεράστιο πολιτικό κόστος), με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, με τους εμπόρους του Life Style και πλήθος άλλων παρασίτων που ζούν από το κινητό τηλέφωνο. Η αγορά κινητής τηλεφωνίας πάει πρός τα πάνω. Ποιός βλάκας θα τολμήσει να την φρενάρει με οποιονδήποτε τρόπο; Τζίζ αδέλφια. Μακρυά και αγαπημένοι. Απομένει να δούμε αν τουλάχιστον θα αυξηθεί το πλήθος των προστίμων. Ας το βάλει ο ΟΠΑΠ στο στοίχημα. Ποντάρω τα ρέστα μου για το αντίθετο.

Την φονικότερη παράβαση όλων όμως η πολιτεία δεν την αγγίζει καθόλου. Αυτή είναι μία και προφανής. Το παράνομο παρκάρισμα. Ευθύνεται για πλήθος θανάτων αλλά για λόγους προφανείς οικονομικούς και πολιτικούς είναι στο απυρόβλητο.

Το παράνομο παρκάρισμα είναι η βασικότερη αιτία που υπάρχει μποτιλιάρισμα στους δρόμους και αυτό δεν χρειάζεται να το εξηγήσω. Ας σκεφτούμε λοιπόν με πόσους τρόπους σκοτώνει το παρκάρισμα.

1. Αυξάνει όλες τις άλλες θανατηφόρες παραβάσεις. Αργείς να πάς στην δουλειά σου οπότε:
o Περνάς με κόκκινο για να προλάβεις.
o Παραβιάζεις την προτεραιότητα για να προλάβεις.
o Μιλάς στο κινητό γιατί έχεις αργήσει. Ενίοτε στέλνεις και μηνύματα.
o Παραβιάζεις τα όρια ταχύτητας.
o Κάνεις σφήνες
o Κάνεις οτι μαλακία σου κατέβει για να σκοτώσεις την πλήξη σου. Δηλαδή βλέπεις τηλεόραση (!), πίνεις (!), παίρνεις ναρκωτικά (!) ή απλά φτιάχνεσαι με την ωραία μουσική ή την ωραία γκόμενα στο δίπλα αυτοκίνητο, με την οποία πιάνεις κουβέντα ενώ οδηγείς.
Δεν ξέρω πόσοι νεκροί από τις παραπάνω συμπεριφορές αναλογούν στο παράνομο παρκάρισμα αλλά σίγουρα πρέπει να του καταλογιστούν κάποιοι.
2. Αυξάνει τον εκνευρισμό. Οι εκνευρισμένοι οδηγοί είναι σίγουρα χειρότεροι από τους ήρεμους. Υιοθετούν επικίνδυνες συμπεριφορές και έχουν μειωμένα αντανακλαστικά.
3. Μειώνει την κοινωνική συνοχή. Εχουν ήδη καταγραφεί μερικοί φόνοι με αφορμή μιά θέση parking. Είμαι σίγουρος οτι είναι περισσότεροι. Σε κάθε γειτονιά βλέπεις κακές σχέσεις γειτόνων που στην πραγματικότητα ξεκινάνε από αντεκδίκηση για κάποιες θέσεις στάθμευσης. Η πλειοψηφία τους είναι παράνομες θέσεις.
4. Μειώνει την ορατότητα στις διασταυρώσεις αυξάνοντας τα σχετικά ατυχήματα που καταγράφονται ως παραβίαση της προτεραιότητας.
5. Σκοτώνει ανθρώπους σε μποτιλιαρισμένα ασθενοφόρα. Απορώ γιατί ποτέ δεν καταγράφηκαν αυτοί οι νεκροί ως θύματα, αν όχι του παρκαρίσματος, τουλάχιστον του κυκλοφοριακού.
6. Σκοτώνει πεζούς που αναγκαστικά κατεβαίνουν στο δρόμο αφού τα πεζοδρόμια χρησιμοποιούνται ως θέσεις parking.
7. Σκοτώνει πεζούς πού περνάνε εκτός διάβασης αφού οι διαβάσεις είναι παρκαρισμένες.
8. Σκοτώνει πεζούς που αναζητούν λεωφορείο ή ταξί στη μέση του δρόμου αντί να είναι στο πεζοδρόμιο.
9. Μαζί με το τσιγάρο σκοτώνει χιλιάδες ανθρώπους με καρκίνο του πνεύμονα λόγω της μόλυνσης που προκαλεί το μποτιλιάρισμα. Το τσιγάρο τουλάχιστον έχει χρεωθεί τους νεκρούς που του αναλογούν.
10. Κλείνει ανάπηρους στο σπίτι και τους σκοτώνει σιγά σιγά από κατάθλιψη.
11. Αυξάνει σίγουρα τα καρδιακά επεισόδια αφού το αυτοκίνητο, τα μποτιλιαρίσματα και η στάθμευση είναι από τις βασικότερες πηγές άγχους. Πολλά από αυτά τα επεισόδια συμβαίνουν σε οδηγούς την ώρα που οδηγούν, οπότε έχουμε και νεκρούς από το σχετικό ατύχημα που μπορεί να συμβεί. Και βέβαια κάποιοι από αυτούς (καρδιακοί ή τραυματίες), καταλήγουν μποτιλιαρισμένοι μέσα στο ασθενοφόρο, λόγω του κυκλοφοριακού που προκαλεί το παράνομο παρκάρισμα.
12. Ας μετρήσουμε και μερικούς νεκρούς που πέθαναν γιατί το ασθενοφόρο, το περιπολικό, το πυροσβεστικό, ο γιατρός τους δεν έφτασαν εγκαίρως.
13. Το χειρότερο όμως όλων είναι οτι καταστρέφει την νοοτροπία όλων των οδηγών. Οταν παραβιάζεις καθημερινά πάγιες διατάξεις του ΚΟΚ. Οταν το κάνεις όχι στιγμιαία, οπότε πορεί να μην σε δούν, αλλά συνεχώς και για ώρες αδιαφορώντας για το άν σε δούν.΄Οταν αδιαφορείς για τον συνάνθρωπό σου που είναι πεζός ή ανάπηρος ή μητέρα με καρότσι ή δεν ξέρω τι άλλο. Όταν ζεις σε ένα τρελάδικο συνεχούς παρανομίας από όλους. Γιατί στο διάολο να σεβαστείς οποιαδήποτε δάταξη τους ΚΟΚ; Πώς θα κάνεις διάκριση μεταξύ τον εφαρμοστέων και μή διατάξεων του νόμου;

Αν το καλοσκεφτείς όλες οι παραβάσεις του ΚΟΚ έχουν σαν μία από τις αιτίες τους το παράνομο παρκάρισμα. Ενα ποσοστό των ανθρώπων που πεθαίνουν στο δρόμο, από οποιαδήποτε αιτία, πρέπει να καταλογίζεται στο παράνομο παρκάρισμα. Τέλος ένα ποσοστό – μικρό ή μεγάλο - των νεκρών από οποιαδήποτε ασθένεια θα μπορούσε να καταλογιστεί εμμέσως στο παράνομο παρκάρισμα.

Μόνο οι νεκροί από βαθειά γεράματα δεν φαίνεται να έχουν σχέση. Για σκέψου όμως. Τριάντα πέντε χρόνια δουλειάς επί διακόσιες τριάντα εργάσιμες μας κάνουν 8000 μέρες πήγαινε έλα στη δουλειά. Αν το τέταρτο το κάνεις ώρα (επιεικώς) είναι 90 λεπτά επί πλέον πήγαινε έλα. Δηλαδή στην τριακονταπενταετία 12.000 ώρες. Δηλαδή 400 μέρες ή 1,1 χρόνια επί πλέον. Μόνο για να πηγαινοέρχεσαι στη δουλειά. Αν βάλεις και τις υπόλοιπες μετακινήσεις είναι 2-3 χρόνια. Κάποιοι σου κλέβουν χρόνια από τη ζωή σου - γιατί μη μου πείτε οτι υπάρχει ζωή στο μποτιλιάρισμα - και το δέχεσαι αδιαμαρτύρητα

Και πώς αντιμετωπίζει ο μέσος οδηγός όλα τα παραπάνω. Με την ερώτηση: "Και πού να το βάλλω;" . Τη απάντηση μπορεί να την δώσει μόνο η πολιτεία. Η προφανής όμως απάντηση "Βάλτο στον κώλο σου" έχει τεράστιο πολιτικό κόστος.

Η δικαιολογία βέβαια των κρατούντων είναι οτι κατανοούν την παραπάνω ερώτηση. Ενώ ξέρουν οτι η απάντηση είναι εύκολη. Να τηρηθεί ο νόμος. Η ιδιωτική πρωτοβουλία θα καλύψει το κενό φτιάχνοντας θέσεις parking παντού. Ο ανταγωνισμός θα τις κάνει και σχετικά φτηνές τελικά όπως είναι σε όλη την Ευρώπη. Θα αφήσουμε και λίγο το αυτοκίνητο στην άκρη και θα κινηθούμε με το λεωφορείο. Το περιβάλλον μας θα γίνει πιό ανθρώπινο.

Έχουμε την απαίτηση να μας παρέχει χώρο στάθμευσης η πολιτεία λες και είναι δημόσιο αγαθό. Αν πράγματι το θεωρούμε δημόσιο αγαθό γιατί ποτέ δεν ετέθη έτσι. Γιατί ποτέ δεν διατυπώθηκε το προφανές ερώτημα. Πόσο θα πρέπει να αυξηθεί η φορολογία για να δημιουργηθούν παντού θέσεις στάθμευσης; Μας συμφέρει να πληρώνουμε εμμέσως μέσω της φορολογίας, ή προτιμάμε να πληρώνουμε ευθέως. Απλά θα πρέπει να αποδεχτούμε το προφανές. Ο χώρος στάθμευσης είναι είδος εν ανεπαρκεία και πρέπει να πληρώσουμε για να τον έχουμε. Τώρα τον κλέβουμε ο ένας από τον άλλο και τον πληρώνουμε με νεκρούς.

Η πολιτεία επιλέγει τον λαϊκισμό. Εμείς;